2016. okt 18.

Krizantémok NEM a kertből...

írta: Ediholmi
Krizantémok NEM a kertből...

Alapból szeretek virágokat készíteni! Textilből, papírból, "hulladékból", mikor miből... bonyolultabb ( azért nem esem túlzásba! ) és egyszerűbb módon. Ezen törekvéseim eredményeiről- kis "virágoskertem" színpompás virágairól egy korábbi bejegyzésemben is olvashattok itt. Ebből az összeállításból- bár nagyon egyszerű az elkészítése, és mégis látványos a végeredmény- hiányzik, az általam krizantémként  rangsorolt, polár vagy filc anyagból készült textil virág. Ezt a hiányt pótoltam egy őszi napon...dscf0487.JPG

Úgy döntöttem, hogy a készülő krizantémok egy új ajtó kopogtatót fognak díszíteni, mivel a tavalyi őszi, hasonló díszünket már meglehetősen megviselte az idő... Valamint motoszkált bennem egy ideje a gondolat: ki kell próbálnom a "papírgurigából-koszorút" ötletet, melyet a "Kifli és levendula" egyik bejegyzésében olvastam. Szuper ötlet! Koszorú alap a semmiből- ez nekem való! Köszi a tippet!

Persze a közösségi médiában is egyre gyakrabban jött szembe az ötlet- van aki már lelkesen készül az adventre... Így én is hozzáláttam:

Összegyűjtöttem néhány gurigát, csíkokra tépett fehér textilt, kender madzagot, gyöngyöket, polár anyagot, dekorációs leveleket, drótot, hangulatos feliratú táblácskát.dscf0477.JPG

Nem egész koszorú alapban gondolkodtam: így elsőre egy ív alakú formát alakítottam ki. A gurigák egyik oldalán bevágtam egy darabon, majd egymásba illesztettem őket, végül ragasztópisztollyal rögzítettem az illesztést. Az ív két végén összelapítottam a gurigákat és szintén ragasztással rögzítettem azokat.dscf0479.JPG

Ez így még elég "bánatosan" festett, ezért a textil csíkokkal igyekeztem feldobni a látványt.dscf0480.JPG

Majd, hogy ne legyen túl "múmiás", kender zsinórral is körbetekertem, valamint gyöngyökkel díszítettem az alapomat.dscf0482.JPG

Az egész folyamatban a leghamarabb a virágok maguk lettek készen... Csíkokat szabtam a polár anyagból. kb. 9x40 cm és 7x30 cm volt a méretük ( igazából nem mértem... szabtam, ahogy adta az anyag... ). A szirmokat pedig a következőképpen alakítottam ki: félbehajtottam a csíkokat és a hajtásvonaltól kb. 1 cm-enként bevagdostam, az aljától 1 cm-es szakaszig.dscf0483.JPG

Majd a bevagdosott csíkot összetekertem.dscf0484.JPG

A végeket ragasztóval rögzítettem- KÉSZ! dscf0485.JPG

A krizantém fejek alá leveleket ragasztottam, az ősz-köszöntő táblát dróttal rögzítettem. Végül az egész dísznek akasztót készítettem, szintén drótból. Nem hagyományos őszi színek... sőt! Íme, rendhagyó- már-már "csajos"- őszi ajtó díszünk:dscf0486.JPG

oszi_ajtodisz.jpg

Nagy örömömre, a helyi hetilapban: a "Szarvas és Vidéke"- ben is megjelent írásom!dscf0577.JPG 

#ediholmi #heti_barkacs_tipp

A bejegyzésben látható fotók nem a netről összegyűjtött válogatás- MIND az én  kezem munkája... Nagyon örülök, ha tetszik a poszt és esetleg máshol is megosztod,de kérlek, forrásként jelöld meg, hogy honnan másoltad, köszönöm!

Ha kíváncsi vagy kézműves és újrahasznosított, ajándék-, dísz- és használati tárgyaimra, akkor látogasd meg boltom itt! Találkozzunk bármikor! :)

Szólj hozzá

ősz újrahasznosítás virág lakberendezés dekoráció fali dísz DIY recikdina nemvarrás heti barkács tipp ajtó dísz