2016. okt 06.

"Tök ( jó ) hét volt!"

írta: Ediholmi
"Tök ( jó ) hét volt!"

Eljött ez is... az ősz, utolsók közt sorakozó, ám annál vidámabban pompázó "terményének" időszaka: a tök- szezon!dscf0218.JPG

Bevallom: évről- évre hidegen hagyott a téma... Készült egy- két őszi dekoráció mindig, de a tökök kimaradtak végül. Pedig mintám is volt, meg persze fotón láttam számtalan ötletet, stb.dscf0229.JPG

Az idei szezon kezdetén viszont kiürítésre került a "rongyos ládám", melyben szebbnél- szebb, töknek való anyag bukkant elő! Narancssárga, sárga, fakó zöld és ezek keveréke... Valamint kezdett útban lenni, az a néhány feleslegessé vált ruhadarab, amit félretettem a "Jó lesz az még valamire!" felkiáltással. Ezen ruhadarabok egy beige szövetkabát, 2 db szintén világos barna kord bársony nadrág és szoknya valamint  egy fakó sárga flanel ing voltak. Jött a "szikra": ezekből kiváló "vintage" tökök fognak készülni!dscf0231.JPG

Lelkesedésem az egekig szökött: ha már hozzáfogtam, akkor részesüljön belőle más is! :) A 3. osztályos Livi lányom osztályát is bevontam az őszi hangulatú kézműveskedésbe: részt vettem az egyik technika órán, ahol mindenki egy-egy tökkel lett gazdagabb. :) Urbancsok Anita tanítónővel tevékenykedtünk együtt a gyerekek nagy örömére!dscf0177.JPG

Persze a gördülékenység érdekében itthon előkészítettem az alapokat- nem vártam, hogy 8 évesen megvarrják a tököket, de a többi feladatot rájuk bíztam. Én először kiválogattam a megfelelő színű anyagokat, mely változatos színekben pompázott, majd felrajzoltam a mintát rájuk:dscf0157.JPG

A darabonként 6 részből álló mintát kiszabtam. Volt mit vagdosni...dscf0158.JPG

Majd párosítottam a darabokat:dscf0142.JPG

Végül összevarrtam az összetartozó részeket:dscf0153.JPG

Sikerült annyi féle anyagot össze válogatnom, hogy minden egyes gyereknek más és más változat készült! Volt köztük egyszínű vagy mintás, de készült cikkenként más anyagból- így lettek színesen tarkák!dscf0175.JPG

Az készre varrt tököket a gyerekek kifordították, majd vatelinnel megtöltötték. Ezután fonállal 3 helyen átkötötték, amitől helyenként kissé "húzott" lett a forma.dscf0180.JPG

dscf0189.JPG

dscf0187.JPG

Aki "túl tömte" a tököt, az kevésbé boldogult- de azok is jópofák lettek!dscf0184.JPG

Végül a tökök tetejébe polár anyagból kivágott kör ( szerű ) formát és rövid fa darabot ragasztottunk, majd textil masnival díszítettük azokat.dscf0204.JPG

Bár nem terveztem... de végül csak jött a kérdés: "Rajzolhatok neki arcot?"... Hiába, 8 évesek és JÁTSZANI akarnak! Így minden textil tök átváltozott tök- fejjé! :) Fiú, lány, de ninja és egész tök- család is készült.dscf0209.JPG

dscf0200.JPG

dscf0208.JPG

dscf0213.JPG

dscf0226.JPG

Hazatérve pedig, az összes többi elővarrt tököt vatelinnel töltöttem, majd dekoráltam. Számos verzió készült, kisebb nagyobb méretben:dscf0162.JPG

dscf0154.JPG

dscf0227.JPG

dscf0233.JPG

dscf0237.JPG

Őszi dekorációk: kipipálva! És, persze öröm volt látni azok arcát, akik ajándékba kaptak egy-két tököcskét...dscf0235.JPG

A hét lezárásaként pedig, Hunor fiam ovis- évről évre, az óvoda dolgozói és a szülők segítségével rendszeresen megrendezett "Tök- nap"- ján jártunk, ahol újabb ötleteket valósítottunk meg, immáron igazi tökből:dscf0286.JPG

Az óvoda udvarán megrendezett, hangulatos összejövetelen minden részvevő kis óvodás gyerek és családja kedvére alkothatott a felsorakoztatott tökökből. Készült hagyományos tök lámpás:

dscf0284.JPG

dscf0279.JPG

Gyors és látványos megoldásként pedig zsenília drót, és fogpiszkálóra ragasztott pom- pom szem segítségével "Tök- pókot" készítettünk:dscf0273.JPG

dscf0281.JPG

dscf0287.JPG

Valamint Livi készített egy "Tök- halat"...dscf0291.JPG

Íme az összkép:dscf0292.JPG

Még finomabbnál finomabb tökös sütiket is kóstolhattunk, szóval a végén, már kicsit untam a tököt... de összességében: "Tök jó hét volt!" ;)

A bejegyzésben látható fotók nem a netről összegyűjtött válogatás- MIND az én  kezem munkája... Nagyon örülök, ha tetszik a poszt és esetleg máshol is megosztod,de kérlek, forrásként jelöld meg, hogy honnan másoltad, köszönöm!

Ha kíváncsi vagy kézműves és újrahasznosított, ajándék-, dísz- és használati tárgyaimra, akkor látogasd meg boltom itt! Találkozzunk bármikor! :)

Szólj hozzá

ősz újrahasznosítás lakberendezés dekoráció kézművesség