2016. júl 08.

Egy falvédő igaz története

írta: Ediholmi
Egy falvédő igaz története

A falvédő, amit kétszer varrtam meg...

Egyik meska boltomban- a "recikdina" boltban nem csak kész termékeket kínálok, hanem néhány rendelhető, egyedi, különleges használati-, dísz- és ajándéktárgy elkészítését is ajánlom kedves Megrendelőimnek. A tárgyak azért "csak" rendelhetők, mert az alapanyagok részét érdekes módon a Készíttető adja...dscf9255.JPG

Egyik ilyen termék, a már egyszer saját részre elkészített, itt referenciaként bemutatott, pólókból varrt napozószőnyeg. Ajánló szövege így szól: 

"Különleges és meghökkentő lakástextil, mely amellett, hogy szentimentális értékkel bír, még jópofa is egyben! Régi, megunt pólók ( együttesek, divatos minták, életérzés )... bár megtarthatnánk minden "kinőtt" pólót "megboldogult" fiatalkorunkból.. íme egy módja! Egy nosztalgiával átszőtt paletta, melyen felsorakozik az összes elmúlt nyár emléke... És a strandon még dicsekedhetsz is, hogy ILYEN napozó szőnyege senki másnak nincs a világon!
A fotón látható napozószőnyeg saját tulajdonom: az összes blokkot használt pólóból ollóztam ki, szorgos gyűjtőmunka- mániákus "koponyás-póló" vadászat- után . Az eredmény kárpótolt! Sokaknak tetszik, de EZT nem adom! :)
Ha Te is szeretnél hasonló napozó szőnyeget, javaslom: kezdd el a gyűjtögetést és meg lesz az eredménye! Az újrahasznosításnak és az emlékek megőrzésének különleges módja!..."

dscf6475_1.JPG

Ez az ötlet tetszett meg még az év elején az egyik, meskán böngésző kedves Megrendelőnek, aki, ahogy olvasta a lehetőséget, fel is vette velem a kapcsolatot. Mint leírta: kamaszodó fia szobájába szeretne hasonló, a képen látható összeállítást, csak nem napozó szőnyeget, hanem falvédőt. Természetesen itt a különleges alapanyagot a nevezett kiskamasz kinőtt pólói adták, a foci és más egyéb "fiús" témák jegyében! Nagyon örültem az izgalmas feladatnak! Az egyik kedvenc "eljárásom" ez: amikor a régi valami újjá alakul, és új funkcióval töltődik! És persze az emlékek... 

Megrendelőm szorgos gyűjtögetésbe kezdett, majd ahogy összegyűlt a megfelelő mennyiségű kinőtt póló, elérkezettnek látta az időt a postázáshoz. A csomag rögtön meglepetést tartogatott számomra: bónuszként kaptam egy koponyás pólót! Nagyon örültem neki, hisz továbbra is gyűjtöm az ilyen pólókat egy majdani napozó szőnyeghez, takaróhoz, falvédőhöz...dscf9025.JPG

A pólók, hogy kisebb helyet foglaljanak, már elő voltak készítve félig: Megrendelőm csak a felhasználásra kerülő mintás oldalukat küldte el számomra. Valamint néhány egyéb "hangulati elemet" is mellékelt! dscf9027.JPG

Néhány napig viszont várnom kellet a munka elkezdésével, mivel mint kaptam az üzenetet: "egy pólót ott felejtettem a szárítón, pedig tökjó nagy focilabda van rajta, ezt még ma feladom egy borítékban"... A lemaradt darab is megérkezett végül.dscf9028.JPG

Ezután kezdődhetett a "lázas" munka! :) Nagyon jó alapból dolgozhattam: csupa vagány, fiús, focis, sportos téma, nagy feliratokkal, karakteres képekkel! A megfelelő előkészítés után kivágtam a falvédőhöz szükséges blokkokat.dscf9029.JPG

dscf9031.JPG

dscf9033.JPG

Majd izgalmas alkotó munka közepette elrendeztem a blokkokat a kért méretnek ( 90x200 cm ) megfelelően. ( Aki valami furcsát vesz észre a képen, az már sejthet valamit... )dscf9041.JPG

Az "oszlopokat" szépen összevarrtam- minden blokk közé került egy-egy csík sötétkék textil...dscf9043.JPG

... majd a összevarrtam az egész lapot, az egyes oszlopokat szintén csíkra szabott textillel összekötve...dscf9045.JPG

... végül rávarrtam a lapra a rátétnek szánt elemeket.dscf9047.JPG

Éppen elégedetten nézegettem művem, amikor férjem a földön fekvő "valamire" pillantva megkérdezte: " Mi lesz ez?" mire én: " Hát, falvédő... nem látszik?" És akkor lefehéredtem.... FALVÉDŐ!!! Akkor én MIÉRT varrtam függőlegesen??? Nagyon- nagyon rosszul esett ez a felismerés! Gyorsan visszaolvastam levélváltásainkat, és igen: sehol nincs szó arról, hogy milyen legyen az állása, hiszen EGYÉRTELMŰ, hogy egy falvédő VÍZSZINTES... Annyira bennem volt a mintául szolgáló napozó szőnyeg  alakjainak állása, hogy... 

Megírtam a helyzet állását Megrendelőmnek: "Még most sem tudom, hogy nevessek vagy sírjak e??? Nézd meg a fotót: hol a hiba?....Ugye jól gondolom, hogy ezt rendesen elrontottam? Visszaolvastam a levélváltásainkat és sehol sem tértünk ki rá külön: akkor most fekvő vagy álló a falvédő, amit szeretnél... De, persze miért lenne álló?Ne, haragudj... teljesen lesápadtam, amikor rájöttem: mekkora hülye vagyok... Mit szólsz ehhez? Röhej, nem?

De a helyzet nem menthetetlen, természetesen ez nem marad így! Nem kevés munka árán ( csendes szitkozódások közepette... ), de vissza fogom csinálni a dolgot és a falvédőt fekvő formában készítem el számotokra!" 

Megrendelőm helyeselt... :) Én pedig, bontottam, bontottam és bontottam...dscf9179.JPG

Innen már újra erőre kapva lendültem bele a munkába. Szinte kíváncsian vártam: mit tudok kihozni a blokkokból, immár vízszintesen...dscf9184.JPG

Egy kis variáció után- színek keverése, farmerzsebek elhagyása, rátétek áthelyezése- kialakult a végleges kép- mindenki megelégedésére! :)dscf9246.JPG

Végül a falvédő előlapot összevarrtam a rejtett bújtatóval ellátott hátlappal...dscf9249.JPG

... és már kész is voltam! :)dscf9252.JPG

dscf9253.JPG

dscf9254.JPG

Jó kis móka volt! Tanulság: egyeztess 5- ször ( még, ha hülyének is néznek ), mert nem mindegy, honnan nézzük... Nagyon nem!

 

Ha kíváncsi vagy további kézműves és újrahasznosított, ajándék-, dísz- és használati tárgyaimra, akkor látogasd meg boltom itt! Találkozzunk bármikor! :)

Szólj hozzá

ajándék újrahasznosítás lakberendezés dekoráció takaró falvédő fali dísz recikdina megtetszett? varrva-jó holmik napozó szőnyeg póló újrahasznosítás